Z reklam, knih, televize, u lékaře, všude slyšíte to, že máte sportovat, více se pohybovat, cvičit, chodit, běhat a tak dále. Ale proč? Jaký mají tato doporučení význam? Proč je pro nás sport natolik prospěšný?

1.      Dobrá nálada

Tak především díky pohybové činnosti se do krve vyplavuje takzvaný hormon štěstí – endorfiny. A na těchto endorfinech můžete být dokonce i závislí, natolik je totiž jejich funkce příjemná. Po sportovní aktivitě se prostě budete cítit skvěle a stačí k tomu třeba půlhodinka svižné chůze.
surfař na vlně

2.      Budete zdravější

Jste často nemocní? Je dokázáno, že lidé, kteří provozují nějakou vytrvalostní činnost aspoň 3x týdně mají lepší imunitu a jsou méně často nemocní. Také se sportem snižuje výskyt mozkové mrtvice či srdečních záchvatů.

3.      Zlepší se vám trávení

Pokud máte problémy s pomalým metabolismem, pak je ideální začít se hýbat. Sport totiž nastartuje váš metabolismus a ten bude pracovat i ve chvílích, kdy se nehýbete a tím pádem spalujete více kalorií.

4.      Budete lépe spát

Spánek se zlepší díky sportu až o dvacet procent.

5.      Vysoký tlak?

Díky sportu se dostanete do kondice a zlepší se vám fyzička. Kondiční cvičení mají také velký vliv na krevní tlak, ten se díky těmto aktivitám snižuje, nebo udržuje v optimálním pásmu.

6.      Budete se cítit lépe

Pokud máte problémy s dechem a máte problém vyjít kopeček, pak určitě začněte něco dělat. Pohyb je totiž základ i v této situaci – jak se bude postupně zlepšovat vaše fyzička, budou tyto problémy postupně mizet a budete se cítit fyzicky lépe.
boxerka u pytle

7.      Zpevníte své tělo

A nakonec to estetické hledisko. Většina lidí by chtěla mít pěkné pevné tělo a ne rosol. No a to prostě bez cvičení nejde. Svaly musíte postupně posílit a tím se zpevní vaše tělo celkově. A to opět souvisí s psychickou stránkou věci. Budete se totiž cítit mnohem lépe i psychicky, když se budete sami sobě líbit.