Většina z nás vybírá do svého jídelníčku potraviny, které jsou podle našeho mínění zdravé a dodají našemu organismu správný podíl vitamínů a minerálů. Mnohdy se dokonce necháme zlákat k nákupu doplňků stravy v podobě tablet a kapslí, až bychom si dostatečně ověřili, jaké látky produkty obsahují. Přitom máme na dosah ohromný výběr druhů semen, jejichž klíčky v sobě skrývají neskutečné množství vitamínů, minerálů a látek mající velmi příznivý vliv na náš organismus. Jestliže vidíte problém v procesu klíčení semen v domácím prostředí, buďte zcela bez obav. Jedná o velmi jednoduchou záležitost, obzvláště, pokud si opatříte dobrého pomocníka v podobě klíčících nádob. Jejich součástí jsou totiž odkapové misky, takže semínka nebudou stát v přebytečné vodě a opatříte jim tak dokonalé prostředí pro vyklíčení, které se odehrává v rámci několika dnů s ohledem na druh semen.
Ovocný salát posypaný semínky
Důležitým a každodenním úkolem pro vás bude proplachování a výměna vody v nádobách, aby se tak odplavily látky, které by mohly znehodnotit cenné prvky v klíčcích i malých výhoncích.  
Po sklizni můžete úrodu uzavřít do vzduchotěsných dóz a uložit do lednice, kde vydrží několik dnů. Mezi tím už můžete založit novou várku. Začněte semínky, jejichž plody jsou vám dobře známé. Může to být ředkvička, hrášek, ale třeba uvítáte i cizrnu, řeřichu, nebo rukolu a brokolici. Výběr je skutečně obrovský, ale dbejte na to, aby semena nebyla chemicky ošetřena. Nejlépe uděláte, když se obrátíte na specializovaný obchod. Pak už si můžete vychutnat variace chutí, které vás okouzlí třeba v polévkách, salátech, či pomazánkách.
Mladý zelený ječmen
Dopřejte sobě a své rodině každodenní potřebnou dávku antioxidantů, vitamínů, minerálů a enzymů, které si sami vypěstujete ve své minizahrádce, která zabere pouze tolik místa, jako představují rozměry okenního parapetu.